Armenian TV

From Armeniapedia.org
Revision as of 05:53, 11 July 2010 by 109.205.248.212 (Talk)
(diff) ← Older revision | Latest revision (diff) | Newer revision → (diff)
Jump to: navigation, search

Television in Armenia is either owned by the state (H1 and H2), or it is tightly controlled by the state. Yerevan has the most channels being broadcast, while there are also smaller, regional channels. Once popular station A1+ has been off the air for years for criticizing the government.

Contents

TV Stations in Armenia

Nationwide

  • H1 (Panarmenian TV, ArmTV)
  • H2
  • Ararat TV
  • Armenia TV (US Armenia TV, EU Armenia TV)
  • Shant TV
  • ErkirMedia TV
  • Kentron TV
  • Ar TV
  • Hayreniq TV
  • Shoghakat TV
  • Hay TV
  • Yerevan TV
  • Dar 21

Gyumri

Unknown

  • Shant
  • Armenia TV
  • TV ARM RU (Moscow)

Repression of Stations

There is the famous case of A1+.

In October, 2007 GALA TV was raided by tax officials after being one of the only stations to broadcast an opposition speech.

See also

  • A1+ - Armenian TV station that is banned from the airwaves



Personal tools
Namespaces
Variants
Actions
Navigation
Databases
Toolbox